Eerste therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kemen Spa - WaarBenJij.nu Eerste therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kemen Spa - WaarBenJij.nu

Eerste therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kemen

16 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Went een azuurblauwe zee? Wennen witte stranden? Wennen palmbomen? Eigenlijk wel een beetje.
Went het om je zoon met een dolfijn te zien zwemmen. Met een glimlach van oor tot oor, helemaal gelukkig? Nee, dat went gelukkig nooit!

Kemen had er veel zin in vanochtend. Merel de therapeute vertelde wel dat Bonnie, de dolfijn van Kemen deze weken, zwanger is en nogal hormonaal. Vooral 's ochtends. Gelukkig is Kemen gewend aan vrouwen die 's ochtends niet op hun best zijn... En dat was ook te merken, want Bonnie en Kemen deden het gewoon heel goed samen! Niks van een ochtendhumeurtje te merken dankzij onze kleine dolfijnenfluisteraar.

Merel gaf aan dat Kemen ook zo goed meedeed en ook doorzette wanneer iets niet lukte. De blokjes om zinnen te maken die de vorige keer goed hielpen werden er weer bijgehaald en Kemen was al weer volop bezig om kleine zinnetjes te maken.

Deze weken gaan ze werken aan het zelfvertrouwen van Kemen, omgaan met emoties, klankuitspraak en het bewustwording van zijn lichaam.
Gaat vast goedkomen, wat deed hij het goed. Trots!

Maxim en Mayte mochten mee naar de kinderclub. Ook fijn die onverdeelde aandacht voor hun. Want dat zijn ook twee om trots op te zijn. Gisteren bij de beachbar had Mayte binnen mum van tijd een nieuw vriendinnetje en twee nieuwe vriendjes. Ze hebben gespeeld, gedanst en veel plezier gehad op het strand. Wat een heerlijke vrolijke sociale gangmaker is ze toch.
En dan Maxim... vanochtend toch weer een beetje voorbereid op de kinderen met een of andere beperking die ze de komende tijd zullen zien. 'Ach' zei Maxim, 'ik kan wel heel goed met die kinderen spelen hoor, want ik spreek gehandicapts'.

Bijzonder. Niet dit echt wel prachtige tropische eiland.
Maar die twee jongetjes. Dat meisje. Dolfijnen. Bijzonder.

• 16 Februari 2015 - 21:20

Hester:

Wat mooi om te lezen. Ontroerend ook. ik geniet op afstand mee

• 16 Februari 2015 - 22:33

Laura :

Wat fijn dat het een goede start was! En terecht trots op je 3 prachtige kids! Geniet van al het moois wat daar is!

• 16 Februari 2015 - 23:15

Beppe Drost:

Lieve Kemen, Maxim en Mayte,

Wat zijn wij trots op jullie!!!

• 17 Februari 2015 - 06:49

Anneke:

Kemen heeft het nog niet verleerd..
    Zeker hebben jullie Kids waar jullie trots op mogen zijn!!
    Geniet nu alweer van jullie mooie gebeurtenissen daar!!
    Groetjes aan die toppers!! (jah hoort André ook bij)

• 17 Februari 2015 - 10:23

Jacqueline :

Wat speciaal dat je ons mee laat kijken!
    Wat een kanjers jullie kinderen. En jullie ook niet te vergeten!

• 17 Februari 2015 - 12:58

Lies:

Ontroerend om te lezen

• 17 Februari 2015 - 15:10

Groep 3a:

wat mooi om te lezen!
    Maxim we missen je!
    We hopen dat je broer fijn met de dolfijnen kan zwemmen.

• 17 Februari 2015 - 15:31

Groep1b:

Lieve Mayte,
    we hebben de foto's bekeken, mooi hoor!
    We moesten erg lachen om de dikzakvis!
    We missen je wel..
    Veel plezier nog en de groetjes aan papa, mama, Kemen en Maxim!

• 18 Februari 2015 - 10:18

Frieda En Co.:

Aaaaah "ik spreek gehandicapts"! Zo fijn.... kon iedereen die taal maar spreken haha.
    Heerlijk genieten weer daar voor jullie, komt helemaal goed met kanjer Kemen en Merel, doen jullie haar en Matthias de groetjes van ons :-) Xx