Vijfde therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kemen Spa - WaarBenJij.nu Vijfde therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kemen Spa - WaarBenJij.nu

Vijfde therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kemen

21 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend was het wel even spannend toen we bij het CDTC aankwamen; snel dolfijnen tellen. Gelukkig, ze waren er allemaal!

Maar eerst moest Kemen natuurlijk weer binnen hard aan het werk. Gewerkt aan de fijne motoriek. Kemen moest o.a. potjes met verschillende dekseltjes opdraaien en daar kralen uit halen. Hiervan mocht hij een ketting rijgen voor Merel. Kemen pakte de kralen, legde ze OP veter en zei 'klaar'. Toen Merel vroeg of hij hulp nodig had zei Kemen: 'Nee, weet ik wel', en rijdge ze razendsnel aan het koord. Daar was toch onze makkelijke Kemen even terug ;)

In het water ging het heel goed met Bonnie, de extra training van Mayte gisteren heeft goed geholpen! Kemen genoot en was weer enorm geconcentreerd. Bonnie kreeg nog eens een extra dikke knuffel. En ook vandaag gewoon weer alleen met Bonnie zwemmen. Je ziet zijn zelfvertrouwen de lucht inschieten!

Op het dok eerst tongoefeningen en tongmassage. En ook als iets niet lukte, geen zucht of hangende schouders, maar gewoon nog een keer proberen. Ook werd het stop-zeggen geoefend en daarna vroeg Merel of Kemen met 1 of 2 dolfijnen wilde zwemmen. Dat was een hele makkelijke vraag, en Kanoa werd er ook bijgehaald. We dachten dat zijn lach niet breder kon, maar ja hoor, daar zwom hij supertrots tussen twee dolfijnen. En toen het tijd was om afscheid te nemen konden Bonnie en Kemen niet ophouden om elkaar kusjes te geven. Gisteren is vergeven en vergeten :)

Ondertussen waren Maxim en Mayte naar het strand met de Kidsclub. Maxim heeft leren snorkelen en Mayte liet haar haar liever doen op het strand door de stagiaires. Het ultieme chillen op de Antillen toch?!

Wat frozen cappuccino's voor mij zijn, dat is snorkelen nu voor Maxim ben ik bang. Want de hele middag zagen we hier alleen een snorkel het zwembad uitsteken...

En Kemen, onze held op sokken (figuurlijk dan. Had ik al genoemd dat het hier gemiddeld 30 graden is, zonnetje, wolkje, windje en slippertjes, nou bij deze) in het zwembad, die alleen met bandjes om en een drijfslang in het zwembad wil. Liep zo het water in en hoefde niks van dit allemaal om. Dus vergeet die sokken maar (hebben wij hier ook allang gedaan), Kemen is gewoon onze held.