Tweede therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kemen Spa - WaarBenJij.nu Tweede therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kemen Spa - WaarBenJij.nu

Tweede therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Kemen

18 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

'Het gaat weer supergoed, ik kan niks anders zeggen'. Zo kwam Merel na de therapie vertellen hoe het ging. En ook als hij natuurlijk een ervaren dolfijnenzwemmer, zo mooi om te zien hoe keihard en gemotiveerd hij aan het werk is. Dat zien we thuis wel eens anders...
Binnen mocht Kemen uit een bak met rijst knijpers halen met daarop een getal. Deze knijper moest hij op een rond bord bij het juiste aantal stickers plakken. Voor Kemen best moeilijk qua motoriek en concentratie, maar met het drukvest aan zat hij heel erg stil en geconcentreerd. Ook ging het tellen erg goed en had hij ook snel door welk getal bij welke sterren hoorde.
In het water ging het weer erg goed met Bonnie. Tussentijds deed hij een rondje bij een andere dolfijn, maar je ziet dat Kemen zich erg vertrouwd voelt bij Bonnie. Bonnie is ook de moeder van Chabelita, de andere dolfijn waar Kemen altijd serieus mee aan het werk was.
Op het dok werden verschillende tongoefeningen gedaan. Nog steeds erg moeilijk voor Kemen, maar zo belangrijk voor zijn spraak. En zijn neiging om te zuchten, schouders laten hangen en dan maar te stoppen zie je hier bijna niet. Hij gaat maar door met proberen!

Maxim en Mayte hadden vandaag een haaien-dag; aaien, voeren en van alles over leren. Ze waren dolenthousiast.

Kemen dolfijnondersteunde therapie, Maxim en Mayte haaienondersteunde therapie, dan kan mijn winkelondersteunde therapie natuurlijk ook niet ontbreken. De kinderen nieuwe t-shirts beloofd. (Belonen is natuurlijk erg pedagogisch verantwoord) Dus met z'n allen mooi Punda even in. Gelijk ook naar de pontjesbrug voor onze inmiddels traditionele brug-foto. Elke keer een groot drama (waardoor ik nog meer winkeltherapie nodig heb) Maar door het geweldige beloningssysteem dat ze direct hun nieuwe shirts en jurkje aan mochten trekken, lukte de foto wonderwel in een keer. Mensen winkeltherapie helpt! (Opgave voor therapie kan via hetzelfde formulier als voor de bikini-foto's)

Vanavond nog naar de kennismakingsborrel van het Cdtc geweest, even gezellig praten met de andere ouders en therapeuten. Er is geleerd van de vorige borrel waar wij aanwezig waren. Het eten werd nu rondgedeeld ipv neergezet. Een zeer grote teleurstelling voor Kemen... Maar daar kunnen we altijd wel weer een therapie-tje tegen aan gooien :)

• 18 Februari 2015 - 06:19

Anneke:

Ga zo door toppers!!
    Stoere shirts mannen enne mooi prinsessenjurkje voor jou Mayte!!
    Mooi dat Kemen weer goed zn best doet en dat Maxim en Mayte zich ook goed vermaken... bij de haaien nog wel.. spannend..

• 18 Februari 2015 - 06:43

Saskia:

Top.. Maar euh.. Haaien AAIEN??? Wat zullen die 2 ook een verhalen hebben straks. Mooi om te horen dat het met kemen weer zo goed gaat gelijk. En Seppie dievtherapie van jou? Dat kan toch ook gewoon hier? Of alleen maar daar? ;-)

• 18 Februari 2015 - 07:50

Beppe Drost:

Wat een prachtig stel daar op die brug!
    Ik ga vast nog eens mee naar Curacao jullie zijn daar nog lang niet klaar met al die therapietjes!
    Misschien ook nog een therapietje voor mij!
    Wat geweldig dat het weer zo goed gaat met Kemen, en ook Maxim en Mayte genieten.
    Zie al weer uit na de derde dag,ook wij genieten!!!

• 18 Februari 2015 - 08:52

Laura:

Zo zeg, wat wordt daar hard gewerkt!

• 18 Februari 2015 - 09:13

Tineke :

Fijn dat het zo goed gaat daar!!

• 18 Februari 2015 - 15:58

Lies:

Inderdaad respect!

• 18 Februari 2015 - 17:37

Ebele, Jeannette, Daniëlle En Thomas.:

Hallo allemaal

Zo te zien is het weer helemaal feest bij jullie. Kemen, succes bij de dolfijnen! Maxim en Mayte, veel plezier bij de haaien en de rest... Geniet van jullie tijd daar!!